Read the news in 14 different languages


Home » ΕΛΛΑΔΑ » «Ξεπαγώνουν» τα οδικά έργα της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου

«Ξεπαγώνουν» τα οδικά έργα της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου

«Ξεπαγώνουν» τα οδικά έργα της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου, σύμφωνα με τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, που κατατέθηκε στη Βουλή με το πολυνομοσχέδιο.

Τα έργα αφορούν τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας» Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, στο οποίο περιλαμβάνονται και τα τμήματα Λεύκτρο – Σπάρτη και Τσακώνα – Καλαμάτα, με το πρώτο να ολοκληρώνεται τον Απρίλιο του 2016 και το δεύτερο τον Αύγουστο του 2016.

Βάσει της τροποποιημένης σύμβασης, οι εργασίες, οι οποίες είχαν σταματήσει εξαιτίας της αναστολής δανειοδότησης του έργου που έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 93%, αναμένεται να επανεκκινήσουν από τον Ιανουάριο με τη στήριξη του έργου από το ελληνικό Δημόσιο.

Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι το Δημόσιο θα υποστηρίξει την εξυπηρέτηση των δανείων του έργου μέσω της καταβολής Πρόσθετης Επιδότησης Λειτουργίας, ύψους έως και 330 εκατομμυρίων ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Σε περίπτωση που τα έσοδα του έργου κινηθούν ανοδικά συγκριτικά με τις σημερινές προβλέψεις, θα απαιτηθεί μικρότερη πρόσθετη επιδότηση, ενώ εάν επανέλθουν στα προ της κρίσης επίπεδα, η υποχρέωση καταβολής της πρόσθετης επιδότησης παύει οριστικά.

Από την πλευρά του ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την υποχρέωση να επενδύσει στο έργο επιπλέον ίδια κεφάλαια ποσού 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, οι εκτιμήσεις για τα έσοδα του έργου είναι κατά 53% χαμηλότερες από το 2009 και κατά 41% συγκριτικά με τις πιο συντηρητικές προβλέψεις των δανειστών.

Επιπλέον με την τροποποιημένη σύμβαση ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκπονήσει μελέτη για την περαιτέρω ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων που έχει εγκατασταθεί στο έργο έως την ολοκλήρωση της κατασκευής και να θέσει σε λειτουργία νέο σύστημα χιλιομετροχρέωσης εντός 18 μηνών.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η μείωση της συμβατικής υποχρέωσης του Δημοσίου για αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο εκτιμάται σε 106,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ δεν μεταβάλλεται η περίοδος παραχώρησης από τα τριάντα χρόνια (έως το 2038) που προέβλεπε η αρχική σύμβαση.

Με την ολοκλήρωση του έργου η διαδρομή Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα θα μειωθεί σε 1 ώρα και 52 λεπτά από 2,5 ώρες σήμερα, ενώ συντομότερο θα είναι και το ταξίδι στο τμήμα Τρίπολη – Σπάρτη από 1 ώρα σήμερα σε 45 λεπτά.

Στείλε μας μήνυμα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

 

Close
Υποστηρίξτε το Itimes
Ακολουθήστε μας στα Social Media και ενημερωθείτε πρώτοι για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και το Κόσμο

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

test

Web Analytics