Αλλαγές στην παιδεία, συνεχίζοντας το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, ανακοίνωσε από βήματος της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.
Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός προανήγγειλε ευρύ διάλογο στον τομέα της παιδείας με βάση το πολυνομοσχέδιο «Μπαλτά», έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, περιορισμό αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός σχολείων και νέα στρατηγικά πλαίσια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου προσχολικής αγωγής, αναβάθμιση του λυκείου ως αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
«Το νομοσχέδιο θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία», είπε ο κ. Φίλης, ο οποίος στη συνέχεια έκανε λόγο για άμεσες, αλλά και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις.
Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την καθιέρωση ενός συστήματος ειδικής αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Στον σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται, επίσης, η ίδρυση και λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά διεύθυνση εκπαίδευσης.
«Προχωρούμε στην επαναφορά, και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης, της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και στην εφαρμογή προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες», ανέφερε ο κ. Φίλης για το νέο πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης.
Αναφορικά με την αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο υπουργός τόνισε ότι «ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοικτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν».
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ο στόχος του υπουργείου κινείται για την αποκατάσταση του κύρους των ΑΕΙ και ΤΕΙ και την «ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των Ιδρυμάτων».