Read the news in 14 different languages


Home » ΕΛΛΑΔΑ » Υπ. Μεταφορών: 6μηνη παράταση των αεροπορικών δρομολογίων άγονης γραμμής
airport

Υπ. Μεταφορών: 6μηνη παράταση των αεροπορικών δρομολογίων άγονης γραμμής

Σε εξάμηνη παράταση της περιόδου εκτέλεσης των αεροπορικών δρομολογίων άγονης γραμμής προχωρεί το υπουργείο Υποδομών καθώς δεν έχει προκηρυχθεί ακόμα νέος διαγωνισμός αφού η ηγεσία του υπουργείου και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μελετούν αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς.

Κριτήριο επιλογής εταιρίας για το διάστημα της παράτασης θα είναι «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρεται σε έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών.

Η παράταση δίνεται μέχρι να προκηρυχθεί από την ΥΠΑ ο επόμενος διαγωνισμός και προκειμένου να μη διαταραχθεί η θερινή σεζόν καθώς οι ισχύουσες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου. Ετσι, εγκρίθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις αεροπορικές εταιρίες που έχουν αναλάβει την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων χωρίς να προηγηθεί σχετική προκήρυξη για την ανάδειξη αναδόχων για το διάστημα από την 1η Απριλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου.

Στη διαπραγμάτευση προσκλήθηκαν οι Aegean (η οποία στο μεταξύ εξαγόρασε την Olympic Air που είχε αναλάβει και αυτή άγονα δρομολόγια), η Astra Airlines και η Sky Express που είχαν αναλάβει από το Μάιο του 2012 τα άγονα δρομολόγια συνολικού προϋπολογισμού 148 εκατομμυρίων ευρώ.

Στόχος του υπουργείου είναι να αλλάξει ριζικά το θεσμικό πλαίσιο για τα άγονα δρομολόγια με αρκετά πιθανό και το ενδεχόμενο συμμετοχής και ξένων αεροπορικών εταιριών στους διαγωνισμούς. Πρόσφατα άλλωστε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης είχε μιλήσει σε αυστηρούς τόνους στη Βουλή για το ζήτημα των άγονων δρομολογίων.

Ο κ. Σπίρτζης, μάλιστα, έκανε λόγο για γραμμές-ρουσφέτια σε εταιρείες επισημαίνοντας πως πρέπει «να δούμε ποιες γραμμές είναι άγονες και ποιες είναι ρουσφέτι στις αεροπορικές εταιρείες. Βρήκαμε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μια κατάσταση που δεν αρμόζει ούτε σε τριτοκοσμική χώρα», είχε επισημάνει.

Τα κριτήρια που αναμένεται να εφαρμόσει το υπουργείο στις άγονες γραμμές είναι:

  • Η εποχικότητα, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «δεν γίνεται να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα την τουριστική και τη μη τουριστική περίοδο».
  • Η επιβατική κίνηση. Η χιλιομετρική απόσταση.
  • Εάν ο επιβάτης είναι μόνιμος κάτοικος ή επισκέπτης ώστε να μην έχει την ίδια έκπτωση στο εισιτήριο.
  • Το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου, καθώς θα δοθεί έμφαση στα αεροδρόμια που έχουν μείνει εκτός παραχώρησης και θα τα διαχειρίζεται το Δημόσιο. Στόχος είναι να τονωθεί η κίνηση προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν και να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα υπόλοιπα.
  • Λόγοι εθνικής πολιτικής.

Πηγή: Έθνος

Στείλε μας μήνυμα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

 

Close
Υποστηρίξτε το Itimes
Ακολουθήστε μας στα Social Media και ενημερωθείτε πρώτοι για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και το Κόσμο

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

test

Web Analytics