Read the news in 14 different languages


Home » ΥΓΕΙΑ » Κάστανο: Ενα χειμωνιάτικο σνακ με πολλά οφέλη!

Κάστανο: Ενα χειμωνιάτικο σνακ με πολλά οφέλη!

Το κάστανο, γνωστό από την αρχαιότητα, ήταν εκλεκτή τροφή για θεούς και ανθρώπους, ενώ πριν μερικές δεκαετίες αποτελούσε “το ψωμί”,  δηλαδή την καθημερινή τροφή των ορεινών πληθυσμών της Ευρώπης κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Αντικαθιστούσε επαξίως το ψωμί και το κρέας και για το λόγο αυτό ο Ξενοφώντας ονόμαζε την καστανιά “δένδρο του άρτου”.

Τα κάστανα αποτελούν μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή, που όταν καταναλώνονται σε λογική ποσότητα προσφέρουν πολλά οφέλη στην υγεία.
Παρά τις υψηλές θερμίδες που παρέχουν (370 τα 100 γραμμάρια), περιέχουν 48% νερό, πολλά ορυκτά άλατα, ενώ αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών και υδατανθράκων.
Μάλιστα η βιολογική αξία της πρωτεΐνης τους, είναι εφάμιλλη της πρωτεΐνης του αυγού και αφομοιώνεται εύκολα από τον οργανισμό.
Είναι επίσης  πλούσια σε μέταλλα και βιταμίνες, αλλά φτωχότερα σε λίπος σε σχέση με άλλους καρπούς.

Ιδιότητες:
– Αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών.
– Περιέχουν απαραίτητα αμινοξέα που δεν συνθέτει από μόνος του ο οργανισμός και υδατανθράκων 45%, με μορφή κυρίως αμύλου.
– Περιέχουν τις εξής βιταμίνες:
• Βιταμίνες B1 και B2, απαραίτητες για τη μετατροπή των τροφών σε ενέργεια και για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.
• Βιταμίνη C – ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και φυλλικό οξύ, απαραίτητο για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων.
• Ασβέστιο για τη μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων και την ενίσχυση των οστών και των δοντιών.
• Μαγνήσιο που έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες και είναι απαραίτητο για την υγεία των μαλλιών.
• Φώσφορο για τα οστά και την όραση
• Σίδηρο, νάτριο και κάλιο
– Ενδείκνυνται για όσους πάσχουν από αιμορροΐδες, αναιμία, διάρροια.
– Συμβάλλουν ικανοποιητικά στην πρόληψη κατά του γήρατος.
– Γνωστή είναι η συμβολή του κάστανου στην καλή λειτουργία του εντέρου, ως υποκατάστατο δημητριακών
– Τα κάστανα δεν περιέχουν γλουτένη, οπότε είναι ιδανικά τρόφιμα για την κάλυψη των θερμιδικών αναγκών σε άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Λέγεται ότι τα κάστανα είναι “τα δημητριακά που μεγαλώνουν σε δέντρα”!
– Όπως όλοι οι ξηροί καρποί, συμβάλλουν στην καταπολέμηση του στρες και της κόπωσης, καθώς και στη μείωση της κακής-LDL χοληστερόλης, που είναι υπεύθυνη για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων.
– Τα κάστανα είναι ιδανικά για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, γιατί η υψηλή περιεκτικότητά τους σε κάλιο σε συνδυασμό με το χαμηλό ποσοστό νατρίου που περιέχουν συμβάλλουν στον έλεγχο των επιπέδων της πίεσης, της καρδιακής συστολής και της υδατικής ισορροπίας του οργανισμού.
* Ιδανικό για γυναίκες στην εμμηνόπαυση.
*** Το γάλα αμυγδάλου ή σόγιας με κάστανα είναι ιδανικό για τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση. Επειδή είναι εξαιρετικά πλούσιο σε μέταλλα και φυτικές ορμόνες, κατευνάζει τις διαταραχές της κλιμακτηρίου, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην πρόληψη κατά της οστεοπόρωσης.

 

Και για ένα γρήγορο θρεπτικό σνακ από κάστανα:
Αντί να βράσουμε ή να ψήσου τα κάστανα, χρησιμοποιούμε τον φούρνο μικροκυμάτων, αρκεί να χαράξουμετη φλούδα τους όπως στις παραδοσιακές μεθόδους. Τα αφήνουμε να ψηθούν σε μέγιστη θερμοκρασία για κάποια λεπτά. Με αυτό τον τρόπο παραμένουν μαλακά, αφράτα, ενώ ξεφλουδίζονται εύκολα. Αν θέλουμε να τους προσθέσουμε και λιποδιαλυτικές ιδιότητες, τα πασπαλίζουμε με λίγη κανέλα όσο είναι ακόμη ζεστά!

Στείλε μας μήνυμα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

 

Close
Υποστηρίξτε το Itimes
Ακολουθήστε μας στα Social Media και ενημερωθείτε πρώτοι για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και το Κόσμο

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

test

Web Analytics