Read the news in 14 different languages


Home » ΕΛΛΑΔΑ » Τι θα ισχύσει για την τιμή πετρελαίου και το επίδομα

Τι θα ισχύσει για την τιμή πετρελαίου και το επίδομα

Στα 85 λεπτά το λίτρο εκτιμούν οι εταιρίες εμπορίας καυσίμων ότι θα κυμανθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου, στις 15 Οκτωβρίου, εφόσον ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης παραμείνει στα περυσινά επίπεδα (23 λεπτά ανά λίτρο).

Δηλαδή η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε στην έναρξη της περιόδου θέρμανσης κυμάνθηκε στο 1-1,1 ευρώ το λίτρο, μείωση που οφείλεται στην αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

Ανοιχτό παραμένει ωστόσο το καθεστώς που θα ισχύσει εφέτος για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης το οποίο κατά την περυσινή περίοδο ήταν 35 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου για τους δικαιούχους όλης της χώρας, με διαφοροποίηση της επιδοτούμενης ποσότητας ανάλογα με την κλιματική ζώνη. Η συμφωνία με τους πιστωτές προβλέπει περιορισμό του σχετικού κονδυλίου κατά 50% και τα σενάρια είναι τα εξής:

– Αν το επίδομα παραμείνει στα 35 λεπτά και περιοριστούν οι δικαιούχοι με την εφαρμογή αυστηρότερων εισοδηματικών, περιουσιακών κριτηρίων τότε η τιμή του πετρελαίου με την επιδότηση πέφτει στα 50 λεπτά το λίτρο.

-Αν μειωθεί κατά 50% το ύψος της επιδότησης χωρίς να αλλάξουν τα κριτήρια για τους δικαιούχους, τότε η τιμή με την επιδότηση πέφτει στα 68 λεπτά.

Σε χθεσινή εκδήλωση ο Σύνδεσμος των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών παρουσίασε και το σενάριο της κατάργησης του επιδόματος θέρμανσης σε συνδυασμό με μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα 6 λεπτά το λίτρο. Στην περίπτωση αυτή η λιανική τιμή του πετρελαίου για όλους τους καταναλωτές πέφτει στα 64 λεπτά το λίτρο.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αλυγιζάκης παρουσίασε εκτιμήσεις του Συνδέσμου σύμφωνα με τις οποίες τα διαφυγόντα έσοδα από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνονται από 125 εκατ. στο πιο συντηρητικό σενάριο, έως 300 εκατ. ευρώ στο πιο ακραίο σενάριο με πιο λογική εκτίμηση την απώλεια 225 εκατ. ευρώ. Οι βασικές μέθοδοι νοθείας και λαθρεμπορίου περιλαμβάνουν τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης, τη διακίνηση αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου στην εσωτερική αγορά, εικονικές εξαγωγές, νοθεία βενζίνης και πετρελαίου με διαλύτες (τολουόλιο κλπ), μεθανόλη, κ.α.

Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει ακόμη ότι η κατάργηση της επιδότησης στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον εφοδιασμό καθώς και σε εισαγωγές καυσίμων από την Τουρκία στα νησιά του Αιγαίου, ενώ σε συνδυασμό με την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ αναμένεται να πιέσει τις τιμές προς τα πάνω.

Η αγορά καυσίμων αναμένεται να κλείσει εφέτος με πτώση για έκτη συνεχόμενη χρονιά, που φθάνει σωρευτικά στο 42 % στις βενζίνες, 15 % στο πετρέλαιο κίνησης και 60 % στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει ωστόσο ότι η ελληνική αγορά, λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας, αλλά και με δεδομένο ότι η εθνική οικονομία έχει φτάσει στο ναδίρ, παρουσιάζει ενδιαφέρον και δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό πεδίο ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Αρκεί, τονίζει, να υπάρχει ένα υγιές περιβάλλον ανταγωνισμού, που θα έπειθε σημαντικούς ομίλους του εξωτερικού να ξαναδούν την Ελλάδα ως προορισμό επενδύσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να ξεπεράσουν σε αξία ακόμη και το ύψος των εσόδων του κράτους από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.

Πηγή: protothema

Στείλε μας μήνυμα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

 

Close
Υποστηρίξτε το Itimes
Ακολουθήστε μας στα Social Media και ενημερωθείτε πρώτοι για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και το Κόσμο

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

test

Web Analytics